Tekstgrootte
Wij bieden de mogelijkheid om leerlingen te onderzoeken op het gebied van o.a. cognitieve capaciteiten en leerproblemen. Bij handelingsgerichte diagnostiek wordt altijd gewerkt vanuit de volgende vraag: wat heeft deze leerling nodig, bij deze leerkracht(en), in deze klas/school en met deze ouders. Hieronder wordt ons aanbod gepresenteerd, met een aantal onderzoeksvragen als voorbeeld.
U kunt een onderzoek aanvragen via onze schoolpsycholoog, Nathalie van Beek. Op basis van de hulpvraag zal in overleg een onderzoeksarrangement op maat worden samengesteld. Neem hiervoor contact op via e-mail: nathalie.vanbeek@blickoponderwijs.nl
Download hier:
BLICK Expertise hanteert een uurtarief van € 95,-.
Intelligentieonderzoek
Wat zijn de cognitieve capaciteiten van deze leerling?
Wat kunnen we verwachten op school van deze leerling?
Zijn er sterkere of zwakkere kanten in het intelligentieprofiel van deze leerling aan te wijzen?
Welk niveau voortgezet onderwijs zou passend zijn voor deze leerling?
Hoe kunnen we aansluiten bij zijn/haar onderwijs- en ondersteuningsbehoeften?
Executieve functies
Op welk niveau zijn de executieve functies van deze leerling ontwikkeld?
Zijn er sterkere of zwakkere kanten in de executieve functies van deze leerling aan te wijzen?
Hoe kunnen we aansluiten bij zijn/haar onderwijs- en ondersteuningsbehoeften?
Leermotivatie/leervoorwaarden
Hoe zijn leermotivatie, zelfvertrouwen en doorzettingsvermogen van deze leerling ontwikkeld?
Zijn er bij deze leerling tekenen van perfectionisme, faalangst of een negatief zelfbeeld?
Hoe kunnen we aansluiten bij zijn/haar onderwijs- en ondersteuningsbehoeften?
Sociaal-emotionele ontwikkeling
Zijn er sterkere of zwakkere kanten in de sociale vaardigheden van deze leerling aan te wijzen?
Zijn er sterkere of zwakkere kanten in de emotionele vaardigheden van deze leerling aan te wijzen?
Hoe kunnen we aansluiten bij zijn/haar onderwijs- en ondersteuningsbehoeften?
Lezen/rekenen
Wat is het huidige lees-/rekenniveau van deze leerling?
Zijn er hiaten in de lees-/rekenvaardigheden van deze leerling aan te wijzen?
Zijn er kenmerken van dyslexie/dyscalculie bij deze leerling aanwezig?
Op welke manier kunnen we begeleiding op ondersteuningsniveau 3 voor deze leerling vormgeven?
Hoe kunnen we aansluiten bij zijn/haar onderwijs- en ondersteuningsbehoeften?