Tekstgrootte
BLICK Expertise heeft een breed aanbod voor leerlingen. We hebben ons aanbod geclusterd in vier groepen: lezen, rekenen, ambulante begeleiding en cognitief getalenteerde leerlingen. Hieronder wordt dit aanbod gepresenteerd. Daarnaast bieden wij ook de mogelijkheid leerlingen te onderzoeken op het gebied van cognitieve mogelijkheden en leerbelemmeringen, meer informatie hierover vindt u in de rubriek 'onderzoeken'.
BLICK Expertise hanteert een uurtarief van € 79-.
Onderstaande arrangementen beschrijven het aantal contacturen met leerlingen. Bovenop het aantal uren beschreven in het arrangement rekenen wij tijd voor onze voorbereiding, administratie, evaluatiegesprekken en reistijd.
Als er specifieke wensen zijn kunt u contact opnemen via het contactformulier of telefonisch. Wij kunnen ons aanbod aanpassen naar persoonlijke behoefte.
TNLL
Een leesmethode die het leestempo vergroot en het AVI-niveau vergroot door het lezen van twee-klankige woorden (niveau 3).
Succeslezen
Begeleiding voor kinderen met minimaal een half jaar leesachterstand om te kunnen voldoen aan het voortraject van het protocol dyslexie.
Leesbegeleiding
Begeleiding om het leestempo te versnellen, verbeteren van de nauwkeurigheid en het direct herkennend lezen te stimuleren (niveau 2).
Begrijpend Lezen
Het verkennen en gebruiken van de leesstrategieën waardoor het begrijpend leesniveau groeit.
Rekenondersteuning
Inzicht krijgen in eigen rekenmoeilijkheden, gebruik van materiaal om het rekenonderwijs makkelijker te maken voor de leerling.
NT2 begeleiding
De woordenschat vergroten en het spreken van de Nederlandse taal verbeteren.
Voorschotbenadering kleuters
Het stimuleren van de ontluikende geletterdheid en het kennen en herkennen van meer klanken.
Terugplaatsing regulier onderwijs
Het begeleiden van een terugplaatsing naar het regulier onderwijs, zodat de leerling weet wat er van hem verwacht wordt binnen het regulier onderwijs.
Begeleiding groep 8
Het overzien van de overstap van groep 8 naar de brugklas, wegnemen van de spanning en steving in je schoenen staan op de middelbare school.
Gedrag
Inzicht geven in eigen mogelijkheden en/of onmogelijkheden en het leren plannen en organiseren van schooltaken.
Ieder kind heeft recht op onderwijs
Begeleiding van kinderen in Capelle aan den IJssel, Nieuwerkerk aan den IJssel en Krimpen aan den IJssel die na uitval weer kunnen toegroeien naar het volgen van onderwijs op een school.
Leren leren
Het ontwikkelen van vaardigheden die nodig zijn om te kunnen leren. Het planmatig werken, overzien van de opdracht etc.
Leren leven
Het ontwikkelingen van vaardigheden die nodig zijn om het leven te leren begrijpen. De leerling de wereld om hem/haar heen laten begrijpen om zo te kunnen functioneren in de maatschappij.